این روزها بازار ارزهای دیجیتال حسابی داغ است و افراد زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند. ارز دیجیتال یا همان رمز ارز همانطور که از نامش مشخص است نوعی پول دیجیتال محسوب می شود.

رشد ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی با افزایش زیادی رو به رو شده است که این موضوع باعث شده خریداران بسیاری داشته باشند.  برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که آینده مبادلات مالی بر اساس ارزهای دیجیتال خواهد بود.

ممکن است جزء افرادی باشید که عبارت خرید خانه با رمز ارز بارها به گوشتان خورده باشد. عکس این مطلب نیز می تواند صادق باشد و اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشید. تفاوتی ندارد که جزء کدام دسته هستید این مطلب می تواند برای شما بسیار مفید واقع شود به دلیل اینکه راجع به این موضوع به طور جامع در آن صحبت شده است.

خرید ملک با ارز دیجیتال چیست؟

امروزه با توجه به استقبال بی نظیر از ارزهای دیجیتال خرید و فروش کالاهای متفاوت به وسیله آن ها با افزایش رو به رو شده است. جالب است بدانید برخی از سایت های فروشگاهی برای کاربران خود درگاه پرداخت مخصوصی برای خرید با ارز دیجیتال در نظر گرفته اند. حتی بعضی از کمپانی های خودرو سازی امکان خرید به وسیله این ارزها را فراهم کرده اند.

بستر خرید ملک با ارز دیجیتال نیز این روزها مهیا شده است. برای انجام این معاملات در ابتدا ملک مورد نظر ارزش گذاری می شود. پس از ارزش گذاری ملک خریدار بر طبق آن به فروشنده ارزهای دیجیتال پرداخت میکند. فرایند پرداخت در بستر شبکه بلاکچین صورت می گیرد. این شبکه دارای امنیت و اعتبار زیادی است و از هر گونه تقلبی جلوگیری میکند.

تمام پروسه های مربوط به خرید ملک با رمز ارز از آغاز تا پایان بر اساس قوانین کشور مورد نظر انجام میشوند. در این میان تنها پرداخت مبلغ ملک است که به وسیله رمز ارز یا کریپتوکارنسی ها صورت می گیرد.

خرید ملک با ارز دیجیتال چیست؟
خرید ملک با ارز دیجیتال

مزایای خرید ملک با ارز دیجیتال

خرید ملک با ارز دیجیتال مزایای زیادی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

  • سرعت بسیار بالا در انجام معاملات
  • امنیت بالای معاملات
  • کارمزد مناسب در زمان مبادله مالی
  • عدم وجود واسطه ها مثل بانک و موسسات مالی مختلف
  • امکان گذر از محدودیت ها و سایر تحریم های مالی
خرید خانه با رمز ارز
راهنمای خرید خانه با رمز ارز

خرید زمین با ارز دیجیتال

علاوه بر خرید ملک با رمز ارز امکان خرید زمین نیز با این روش وجود دارد. خرید زمین با ارز دیجیتال عموما در جهت سرمایه گذاری یا ساخت شهرک های ویلایی و مواردی از این قبیل انجام می شود.

اگر قصد خرید و فروش زمین با کریپتوکارنسی ها را دارید باید برخی نکات مهم را مد نظر قرار دهید. زمانی که به انجام این مبادلات می پردازید باید حواستان به کلاهبرداری های مربوط به آن ها نیز باشد.

آیا خرید ملک با ارز دیجیتال معتبر است؟

با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال به تازگی وارد زندگی ما شده اند قوانین خاصی برای آن ها وضع نشده است. ممکن است با توجه به قوانین، این مسئله در کشور ما بیشتر مشاهده شود. نظر به اینکه قانون گذاران هنوز شناخت دقیقی از رمز ارزها پیدا نکرده اند امکان ارائه قوانین برای آن ها در حال حاضر وجود ندارد.

لازم به ذکر است که این موضوع به این معنی نیست که خرید ملک با ارز دیجیتال اعتباری ندارد بلکه در زمان وقوع مشکل امکان مراجعه به دادگاه و بررسی آن دشوار است.

مانند تمام فناوری هایی که در آغاز وارد زندگی بشر می شوند ابهامات موجود در این زمینه نیز به مرور زمان رفع خواهند شد. به دلیل اینکه بازار مسکن یکی از مهم ترین بازارهای سرمایه گذاری در هر کشوری است وجود قوانین مربوط به خرید خانه با ارز دیجیتال با گذشت زمان به یک ضرورت تبدیل خواهد شد. اکنون نیز در بسیاری از کشورها قوانینی در این زمینه وضع شده است.

آیا خرید ملک با ارز دیجیتال معتبر است؟
اعتبار خرید ملک با ارز دیجیتال

خرید آپارتمان با کریپتو

پلتفرم های پرداخت کریپتو باعث شده اند که فرایند خرید آپارتمان ساده تر شود. شما می توانید برای خرید ملک با ارز دیجیتال از طریق Utrust اقدام نمایید. گسترش روز افزون ارزهای دیجیتال باعث شده که افراد زیادی در این زمینه فعالیت کرده و به خرید آپارتمان با کریپتو بپردازند.

یکی از مهم ترین مزیت های اینگونه معاملات این است که ارزهای دیجیتال بسیار سریع تر از ارزهای سنتی پردازش می شوند و می توان به شکل امن تری با آنها معامله کرد. این موضوع موجب شده که بسیاری از شرکت ها اقدام به پذیرش پرداخت با رمز ارزها نمایند.

سیستم وام کریپتو چطور کار می کند؟

ممکن است مقداری رمز ارز را در جهت سرمایه گذاری خریداری کرده باشید. امکان دارد پس از مدتی به دلیل نیاز مالی مجبور به فروش آن ها شوید. در این مواقع راهکار دیگری پیش روی شما قرار دارد و آن سیستم وام دهی کریپتو است.

در جهت دریافت وام ارز دیجیتال شما باید رمز ارزهای خود را به عنوان وثیقه استفاده کنید. با انجام این کار شما با دارایی کاربران دیگر قادر به دریافت وام هستید. این پروسه به شکل همتا به همتا و در بستر پلتفرم‌های آنلاین وام دهی کریپتو صورت می گیرد.

یکی از مزیت های این روش این است که به واسطه نیازی ندارد. شخص دریافت کننده وام باید در زمان تسویه به غیر از مبلغ وام مقدار سودی که در زمان قرارداد تعیین شده را نیز بپردازد. اشخاصی که در این سیستم به عنوان وام دهنده فعال هستند با وام دادن و دریافت سود به کسب درامد می پردازند.

شما باید مبلغی را به عنوان وثیقه به حساب وام دهنده واریز کنید. چنانچه موفق به پرداخت سود و اصل رمز ارزها  نشوید وثیقه در حساب شخص وام دهنده باقی خواهد ماند و شما دیگر امکان دسترسی به دارایی های خود را نخواهید داشت. وام دهنده نیز قادر به فروش این رمز ارزها نیست و این مبلغ تنها در حساب او بلوکه خواهد شد تا زمانی که شما مبلغ وام را به طور کامل پرداخت کنید.

سیستم وام کریپتو چطور کار می کند؟
چگونگی کارکردن با سیستم وام کریپتو

تفاوت های سیستم وام کریپتو با وام های بانکی

سیستم وام کریپتو با وام های بانکی دارای تفاوت هایی است که در ادامه آن ها را بیان میکنیم:

  • اولین قدم برای دریافت وام از بانک ارائه مدارک شناسایی و احراز هویت است. در مورد سیستم وام کریپتو این موضوع صدق نمی کند و شما نیازی به ارائه مدارک و احراز هویت ندارید.
  • برای دریافت وام بانکی شما به وثیقه در جهت ضمانت نیاز دارید. این ضمانت ها می توانند شامل مواردی مانند سند خانه یا فیش حقوقی معتبر باشند. در صورتی که قادر به ارائه این وثیقه ها نباشید امکان دریافت وام را نخواهید داشت. سیستم وام دهی کریپتو به صورتی است که شما می توانید از رمز ارزهای خود به عنوان وثیقه استفاده نمایید.
  • اشخاص زیر 18 سال و کسانی که شغل ثابت ندارند نمی توانند برای دریافت وام بانکی اقدام کنند. برای گرفتن وام کریپتو شما با این محدودیت ها مواجه نخواهید شد و تنها کافی است که رمز ارز داشته باشید.
  • هنگامی که به بانک ها درخواست وام می دهید از زمان قبول درخواست شما تا واریز مبلغ مدتی طول میکشد. در سیستم وام دهی کریپتو به محض اینکه درخواست وام تایید می شود مبلغ آن به کیف پول شما واریز می گردد.
تفاوت های سیستم وام کریپتو با وام های بانکی
بررسی تفاوت های سیستم وام کریپتو با وام های بانکی

خرید خانه با توکن ملک

زمانی که بیت کوین توانست محبوبیت زیادی به دست آورد کوین‌های متفاوتی وارد بازار ارز دیجیتال شدند. اتریوم یکی از پرطرفدارترین این کوین ها بود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این کوین این بود که اقدام به پیاده سازی مبنای قراردادهای هوشمند را بر بستر بلاکچین خود نمود. این موضوع باعث شد که دیگر برای داشتن یک رمز ارز وجود یک بلاکچین اختصاصی الزامی نباشد.

این موضوع باعث شد که توکن‌های بسیاری بر بستر بلاکچین اتریوم ایجاد گردند. این اتفاق پنجره ای جدید به بازار رمز ارزها ایجاد کرد و باعث وسیع تر شدن بلاکچین اتریوم گشت. لازم به ذکر است که این روزها تنها اتریوم نیست که می تواند توکن‌های زیادی را بر بستر خود اضافه کند. کوین های بسیاری وجود دارند که این قابلیت در آن ها ارائه شده است.

سرمایه گذاری در ملک با روش خرید خانه با توکن نیز این روزها بسیار باب شده است و افراد زیادی از این طریق به معامله ملک می پردازند. توکن ها دارای انواع متفاوتی هستند که از میان آن ها میتوان به مواردی مانند توکن ارزی و بهادار اشاره کرد.

پرداخت بیت کوین در معاملات فروش یا خرید ملک با ارز دیجیتال

با گذشت زمان بیت کوین به یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار در جهان تبدیل شد. این روزها تعداد اشخاصی که تمایل به خرید خانه با این ارز دیجیتال را دارند افزایش یافته است. خرید ملک با بیت کوین در بعضی کشورها امکانپذیر است. لازم به ذکر است که در برخی کشورها مانند ایران هنوز خرید خانه با بیت کوین به صورت رسمی پذیرفته نشده است.

 به دلیل اینکه روز به روز تمایل افراد به معامله ملک با ارز دیجیتال افزایش پیدا میکند ممکن است در آینده تغییرات بیشتری در این زمینه ایجاد گردد.

آیا با nft ها هم میتوان ملک خرید؟

NFT ها که با عنوان توکن‌های غیر قابل تعویض شناخته می شوند نیز در زمینه خرید ملک بسیار مثبت عمل کرده اند. برای اینکه بتوان این نوع معاملات را به شکل دیجیتال انجام داد نیاز به یک بستر سازی اصولی در فضای اینترنت است به دلیل اینکه داده های این معاملات بسیار زیاد هستند.

در گذشته ذخیره سازی این اطلاعات برای بیشتر افراد کار بسیار سخت و پرهزینه ای بود. با روی کار آمدن NFT ها در حوزه املاک این مشکل تا حد زیادی رفع شد. در ادامه مهمترین مزایای استفاده از NFT ها در خرید ملک را بیان میکنیم.

  • دسترسی به داده ها

به وسیله NFT ها شما می توانید به آسانی به داده های مختلف دسترسی داشته باشید. از میان این داده ها میتوان مواردی مانند موقعیت ملک، اطلاعات مالکیت و حق امتیازها را نام برد.

  • امنیت بالا

استفاده از NFT ها در بستر دیجیتال باعث شد که امنیت خرید و فروش ملک افزایش پیدا کند. البته ممکن است هنوز خیلی از افراد در این زمینه اعتماد کافی نداشته باشند با این حال امکان نقل و انتقالات از این طریق با امنیت بالا وجود دارد.

  • سرعت زیاد در انجام معاملات

در گذشته فرایند خرید و فروش ملک به زمان زیادی نیاز داشت اما با استفاده از NFT ها امکان انجام این پروسه با بالاترین سرعت مهیا شده است.

آیا با nft ها هم میتوان ملک خرید؟
خرید خانه با nft
سخن نهایی در مورد خرید خانه با رمز ارز

همانطور که پیش تر اشاره کردیم به دلیل استقبال از ارزهای دیجیتال استفاده از آن ها در معامله های مختلف روز به روز در حال افزایش است. حال ممکن است این سوال به وجود بیاید که معاملات خرید ملک با ارز دیجیتال در ایران چگونه است؟

در ایران ممکن است خرید ملک با رمز ارز به شکل کاملا قابل بررسی هنوز وجود نداشته باشد اما در این میان خرید و فروش های بسیاری در این زمینه انجام می شود. شما تنها با یک نگاه به آگهی های مختلف می توانید مواردی از این قبیل را مشاهده کنید. به صورت کلی به دلیل اینکه این معاملات نوظهور است آنطور که باید در کشور ما از آنها استقبال نشده است اما احتمال افزایش این معاملات در آینده زیاد می باشد.

سوالات متداول در مورد خرید خانه با رمز ارز

1.آیا برای انجام معاملات ملکی در بستر ارزهای دیجیتال باید از افراد متخصص کمک گرفت؟

بله، اگر قصد انجام معاملات ملکی با رمز ارزها را دارید حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

با گذشت زمان و استقبال روز افزون از دنیای دیجیتال به احتمال زیاد استفاده از NFT در حوزه املاک با استقبال روبرو خواهد شد.

از مهم ترین معایب خرید ملک با ارز دیجیتال این است که در برخی کشورها قوانین دقیقی در این رابطه وجود ندارد.

3.5/5 - (8 امتیاز)

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 1 =

تماس با ما

برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با ما تماس بگیرید.