همه ما در طول زندگی خود باید قسمتی از درآمد یا پس اندازمان را در جایی مطمئن سرمایه گذاری کنیم. جایی که نه تنها نگران از دست رفتن سرمایه خود نباشیم بلکه بتوانیم سود زیادی نیز کسب نماییم. راهکارهای بسیاری برای سرمایه گذاری وجود دارند از فعالیت در بازارهای مالی گرفته تا خرید طلا و سکه.

به جرات میتوان گفت سرمایه گذاری در بازار ملک از تمام بازارها امن تر است. از آن گذشته نگهداری ملک به مرور زمان ارزش پول شما را افزایش می دهد. ممکن است جزء اشخاصی باشید که تنها یک میلیارد تومان در اختیار دارید و میخواهید آن را به بهترین شکل سرمایه گذاری کنید.

خرید آپارتمان با 1 میلیارد می تواند انتخابی ایده آل برای شما باشد. نرخ مسکن همیشه در حال بالا رفتن است و شما می توانید با خرید آپارتمان سرمایه خود را افزایش دهید بدون اینکه استرس از دست دادن آن را داشته باشید.

چرا باید با 1 میلیارد آپارتمان خرید؟

روش های مختلفی برای سرمایه گذاری با یک میلیارد وجود دارند. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این میان خرید آپارتمان با یک میلیارد از مزایای بیشتری برخوردار است.

با خرید آپارتمان شما می توانید ارزش پول خود را حفظ کنید به دلیل اینکه سرمایه گذاری در مسکن همیشه پرسود بوده است. حتی در مواقعی که بازار راکد است افت زیادی در قیمت ها ایجاد نمی گردد. به صورت کلی می توان گفت سرمایه گذاری در مسکن همواره به نفع شما خواهد بود.

از طرفی سرمایه گذاری در مسکن نگرانی بازارهای دیگر را نخواهد داشت.  سرمایه گذاری در طلا و ارز همیشه با استرس های بسیاری همراه است به دلیل اینکه بالا و پایین های زیادی در این بازارها وجود دارند.

ممکن است برخی از افراد فکر کنند که با 1 میلیارد،  سرمایه گذاری در خودرو نیز می تواند گزینه مناسبی باشد. سرمایه گذاری در خودرو ممکن است در ظاهر انتخاب خوبی باشد اما در هر لحظه ممکن است خودرو دچار آسیب دیدگی شده و افت قیمت پیدا کند.

چرا باید با 1 میلیارد آپارتمان خرید؟
بررسی چرا باید با 1 میلیارد آپارتمان خرید؟

نکات مهم در زمان خرید آپارتمان با یک میلیارد

در زمان خرید آپارتمان با 1 میلیارد توجه به برخی نکات می تواند به شما در داشتن انتخابی بهتر کمک کند. در ادامه این نکات را بیان میکنیم.

  • مکان آپارتمان

انتخاب یک مکان خوب در زمان خرید ملک با 1 میلیارد اهمیت زیادی دارد. یک مکان مناسب ممکن است از نظر افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد. فضای داخلی یک ساختمان قابل تغییر است اما شما نمی توانید مکان آن را تغییر دهید،  به همین علت بهتر است بیشتر از نمای داخلی به مکان قرارگیری ساختمان توجه کنید.

  • امکانات رفاهی

امکانات رفاهی یکی از موارد مهمی است که باید در زمان سرمایه گذاری در آپارتمان با 1 میلیارد به آن توجه کنید. امکانات رفاهی نیز ممکن است برای هر شخصی متفاوت باشد. به عنوان مثال افرادی که صاحب بچه هستند تمایل دارند که محل زندگی آن ها در نزدیکی پارک، اماکن تفریحی و مراکز آموزشی باشد. اشخاصی که شاغل هستند نیز تمایل دارند در مکانی زندگی کنند که به وسایل نقلیه عمومی دسترسی داشته باشند.

  • همسایگان

به قول قدیمی ها داشتن همسایه خوب نعمت است. شما نیز در زمان خرید آپارتمان باید این نکته را مد نظر قرار دهید. باید مکانی را انتخاب کنید که همسایه ها آرام و بی آزار باشند تا آسایش شما مختل نشود.

  • بررسی کنتور آب، برق و گاز

از دیگر نکاتی که باید در زمان خرید ملک با یک میلیارد به آن توجه کنید کنتور آب، برق و گاز است. حتما پیش از خرید این موارد را بررسی کنید. عموما هر واحد دارای کنتور جداگانه است. در صورت مجزا نبودن کنتورها حتما در همان آغاز در مورد نحوه محاسبه هزینه ها اطلاعات کسب کنید.

  • هزینه شارژ ماهانه

حتما پیش از خرید ملک در مورد هزینه شارژ ماهانه پرس و جو کنید تا در آینده با همسایگان دچار مشکل نشوید. حتما اطمینان حاصل کنید که این هزینه ها صرف نظافت و امور ساختمان می شوند.

نکات مهم در زمان خرید آپارتمان با یک میلیارد
بررسی نکات مهم در زمان خرید آپارتمان با یک میلیارد

با یک میلیارد کجا میتوان خانه خرید؟

طی تحقیقات انجام شده با داشتن یک میلیارد تومان و کمک گرفتن از وام مسکن امکان خانه دار شدن در برخی مناطق تهران وجود دارد. آپارتمان هایی که قدیمی تر هستند با قیمت های ارزان تری به فروش می رسند. اگر قصد خرید آپارتمان نوساز را داشته باشید با این بودجه می توانید ملک های با متراژ پایین را خریداری نمایید.

آپارتمان های نوساز 40 الی 50 متری می توانند گزینه های مناسبی باشند. اگر قصد خرید آپارتمان با متراژ بالاتر را دارید می توانید از طریق پیش خرید کردن اقدام کنید. با انجام این کار شما می توانید با پرداخت بخشی از مبلغ ملک مورد نظر،  آن را پیش خرید کنید و مابقی مبلغ را به صورت اقساط پرداخت نمایید.

در کلان شهری مانند تهران با یک میلیارد تومان نمیتوان اقدام به خرید آپارتمان در مناطق شمالی شهر نمود. بهترین گزینه ها مناطق جنوبی و شرقی هستند.

بررسی وضعیت عمومی ساختمان در زمان خرید آپارتمان با یک میلیارد

یکی از مواردی که در زمان خرید آپارتمان با یک میلیارد باید به آن توجه کنید بررسی وضعیت عمومی ساختمان است. ممکن است این سوال به ذهنتان خطور کند که منظور از بررسی وضعیت عمومی ساختمان چیست. در ادامه اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم.

  • عرض ورودی ساختمان

عرض ورودی ساختمان باید استاندارد باشد. حتما در هنگام بازدید از ملک به این نکته توجه کنید. عرض مناسب باعث می شود که در زمان اسباب کشی برای انتقال وسایل خانه با مشکل مواجه نشوید. در زمان بازدید از ساختمان حتما عرض راهروها و سقف را بررسی کنید و از تناسب آن ها با ابعاد وسایلتان مطمئن شوید.

  • شرایط واحدها در هر طبقه

مورد دیگری که در زمان خرید خانه با یک میلیارد باید آن را مد نظر قرار دهید شرایط واحدها در هر طبقه است. هر چقدر تعداد واحدها در هر طبقه کمتر باشد سر و صدای کمتری نیز ایجاد می شود. از آن گذشته بهداشت محیط نیز بیشتر خواهد بود. فاصله واحدها از یکدیگر نیز مسئله مهمی است که باید به آن توجه کنید.

بررسی وضعیت عمومی ساختمان در زمان خرید آپارتمان با یک میلیارد
وضعیت عمومی ساختمان در زمان خرید آپارتمان با یک میلیارد

سرمایه‌گذاری یک‌ میلیاردی از طریق پیش خرید آپارتمان 

یکی از گزینه هایی که با سرمایه یک میلیارد تومان پیش روی شماست پیش خرید آپارتمان است. این روش یکی از بهترین راهکارها برای خانه دار شدن یا افزایش سرمایه است. در ادامه نکاتی که باید در زمان پیش خرید آپارتمان در نظر بگیرید را بررسی میکنیم.

تعیین محل پیش خرید آپارتمان

در قدم اول باید موقعیت جغرافیایی ملک مورد نظر مشخص شود. اگر قصد سکونت در این آپارتمان را داشته باشد موقعیت مکانی آن اهمیت پیدا میکند. باید بررسی کنید با بودجه ای که در اختیار دارید در چه مناطقی می توانید اقدام به پیش خرید آپارتمان نمایید سپس در میان این لوکیشن ها بهترین را انتخاب کنید.

تحقیق در مورد سازنده آپارتمان

یکی از مهمترین مواردی که در هنگام پیش خرید آپارتمان باید در نظر بگیرید تحقیق در مورد سازنده آن است. این فرایند در یک بازه زمانی چندین ماهه انجام می شود به همین دلیل اعتماد طرفین به یکدیگر اهمیت ویژه ای دارد. سازنده ملک باید دارای سابقه درخشانی در این زمینه باشد و پایبندی به اصول اخلاقی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

تنظیم قرارداد پیش خرید آپارتمان

در انتها باید اقدام به تنظیم قرارداد پیش خرید آپارتمان نمایید. در این زمینه باید دقت زیادی به خرج دهید و به ریزترین نکات نیز توجه کنید. عدم توجه به این نکات می تواند در آینده برای شما مشکل ساز شود. در هنگام تنظیم قرارداد مشخصات طرفین باید به طور کامل قید شوند. از آن گذشته نقشه ملک نیز باید با دقت بررسی شود.

برای سرمایه‌گذاری یک‌میلیاردی از طریق پیش خرید آپارتمان چه‌کارهایی باید انجام دهیم؟
سرمایه‌گذاری یک‌میلیاردی از طریق پیش خرید آپارتمان
سخن پایانی در مورد خرید آپارتمان با 1 میلیارد

همانطور که در طول متن نیز به این موضوع اشاره شد خرید آپارتمان با 1 میلیارد انتخاب مناسبی برای افرادی است که به دنبال یک مکان امن برای سرمایه گذاری هستند. پیش خرید ملک نیز یکی از بهترین گزینه ها برای انجام این کار به شمار  می رود. خرید ملک با تمام امنیتی که دارد در صورت عدم مشورت با افراد متخصص در این حوزه می تواند برایتان مشکل ساز شود و سرمایه شما را به خطر بیندازد.

شما عزیزان می توانید در این زمینه روی مجموعه ما به طور کامل حساب کنید و تمامی سوالات خود را در این زمینه از کارشناسان حرفه ای ما بپرسید. برای دریافت مشاوره کافیست همین حالا تلفن را برداشته و با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد خرید آپارتمان با 1 میلیارد

1.گاهی یافتن از قوانین و مقررات پیش خرید آپارتمان با یک میلیارد چه اهمیتی دارد؟

پیش خرید آپارتمان همانطور که می تواند به پیشرفت و خانه دار شدن شما کمک کند خطراتی را نیز ممکن است در پی داشته باشد. برای جلوگیری از بروز مشکلات بهتر است قبل از انجام این کار از یک فرد متخصص مشورت بگیرید.

مدارک بسیاری هستند که در زمان خرید آپارتمان به آن ها نیاز است. از میان مهم ترین این مدارک میتوان به مواردی مانند سند یا قولنامه ملک، استعلامات اداره ثبت اسناد رسمی، پروانه ساخت آپارتمان و تاییدیه مهندس ناظر اشاره کرد.

بله، ارزش واقعی یک ملک به موارد بسیاری بستگی دارد که یکی از مهم ترین آن ها موقعیت مکانی است. توصیه میکنیم پیش از خرید از ارزش واقعی ملک مطمئن شوید.

3.3/5 - (3 امتیاز)

2 پاسخ

  1. با 1میلیارد پول سرمایه گذاری در خرید آپارتمان بهتر است یا این که در کارهای دیگر سرمایه گذاری کنم بهتره؟
    در این سرمایه گذاری ضرر می کنم یا خیر؟

    1. سرمایه گذاری با 1 میلیارد پول برای خرید آپارتمان خیلی خوب است ولی باید اطلاعات لازم برای خرید را داشته باشید تا ضرر نکنید
      قبل از خرید حتما با مشاوران ما در ارتباط باشید تا اطلاعات کاملی را به شما بدهند و با سرمایه ای که دارید سود زیادی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 16 =

تماس با ما

برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با ما تماس بگیرید.