افزایش نرخ مسکن در سال های اخیر به اندازه ای بوده است که خانواده ها به طور کلی از خرید خانه منصرف شده اند. از طرفی گران شدن اجاره بها باعث شده که بیشتر افراد بخش اعظم درآمد خود را در زمینه خرید آپارتمان متری صرف کنند.

برخی از کارشناسان دلیل رشد مسکن را ناشی از تورم می دانند بعضی دیگر این موضوع را به قفل شدن ساخت و ساز در شهرهای بزرگ ربط می دهند. برای باز شدن گره این مشکل این روزها می توان از گزینه خرید آپارتمان متری استفاده کرد.

چرا باید آپارتمان متری بخریم؟

ممکن است این سوال به ذهنتان خطور کند که چرا باید آپارتمان متری بخریم؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که افزایش نرخ مسکن باعث شده که بیشتر خانواده ها از خانه دار شدن فاصله بگیرند و در این زمینه با چالش های زیادی رو به رو شوند.

از آن گذشته با افزایش نرخ اجاره بها شرایط مستاجرها نیز تعریفی ندارد. بیشتر خانواده ها به ویژه زوج های جوان بخش اعظمی از درآمد خود را صرف اجاره خانه می کنند. این موارد باعث می شود که در حال حاضر خرید آپارتمان متری یکی از بهترین انتخاب ها باشد.

اهمیت محاسبه متراژ آپارتمان

افرادی که قصد خرید آپارتمان را دارند ملاک های متفاوتی را مد نظر قرار می دهند. این ملاک ها شامل موارد مختلفی مانند دسترسی آسان به خیابان اصلی و وجود پارکینگ اختصاصی می شوند. در کنار این فاکتورها ویژگی مهم دیگری نیز وجود دارد که توجه به آن در زمان خرید متری ملک بسیار مهم است. این ویژگی با اهمیت متراژ است به دلیل اینکه قیمتی که بابت خرید یک آپارتمان پرداخت میکنید با متراژ آن رابطه مستقیم دارد.

این روزها با افزایش نرخ مسکن این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است. مسئله دیگری که اهمیت این موضوع را دو چندان میکند تفاوت متراژ آپارتمان در پروانه ساختمان با متراژ ذکر شده در سند تک برگی است. افرادی که قصد خرید آپارتمان های نوساز را دارند باید به این مسئله توجه زیادی داشته باشند.

اهمیت محاسبه متراژ آپارتمان
بررسی اهمیت محاسبه متراژ آپارتمان

عوامل موثر در نحوه محاسبه متراژ ساختمان

عوامل مختلفی هستند که در نحوه محاسبه متراژ ساختمان تاثیر دارند. در این بخش از مطلب این عوامل را ذکر میکنیم.

  • زیربنا

زیربنا یا زیرساخت به  مساحت هر طبقه از آپارتمان مرتبط است. در واقع زیربنای یک ساختمان به مفهوم مساحت هر طبقه از آن است. مساحت کل آپارتمان شامل مجموع سطح زیربنای آن در طبقات زمینی و زیر زمین می شود.

  • مکان های مشترک و مشاع

برخی از قسمت های یک آپارتمان متعلق به شخص خاصی نیستند و تمام مالکان در این مکان سهیم می باشند و امکان استفاده از آن را دارند. از میان مکان های مشترک و مشاع یک ساختمان میتوان به مواردی مانند پله ها، حیاط عمومی و بام اشاره نمود.

  • مقاطع و اجزاء ویژه ساختمان

منظور از مقاطع و اجزاء ویژه ساختمان بخش های  منحصر به فردی می باشند که در سند مالکیت به یک واحد یا چندین مالک خاص اختصاص داده شده اند.

عوامل موثر در نحوه محاسبه متراژ ساختمان
نحوه محاسبه متراژ ساختمان

مزایای خرید آپارتمان متری

خرید آپارتمان متری دارای مزایای بسیاری است که در این قسمت از مطلب قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم. خرید آپارتمان باعث می شود که از پرداخت هزینه های اضافی برای اجاره خانه که هر سال نیز به آن افزوده می شود راحت شوید. می توانید این مبلغ را روی بخش های مختلف دیگر زندگی خود سرمایه گذاری کنید.

خرید خانه حس امنیت زیادی را به افراد می دهد. زمانی که در آپارتمانی که متعلق به خودتان است سکونت پیدا کنید دیگر نیازی به نگرانی در مورد اینکه قرار است در پایان سال جا به جا شوید نخواهید داشت. میتوانید با خیالی آسوده تا سال ها در یک مکان سکونت داشته باشید.

خرید آپارتمان یکی از بهترین سرمایه گذاری ها محسوب می شود. شما با این کار می توانید سرمایه خود را پس از مدتی افزایش دهید به دلیل اینکه نرخ مسکن همواره در جهت صعودی حرکت میکند.

خرید آپارتمان متری
مزایا خرید آپارتمان متری

چطور می توانیم آپارتمان متری بخریم؟

ممکن است بودجه کافی برای خرید در اختیار نداشته باشید و این موضوع ذهن شما را به خود مشغول کند که چطور می شود آپارتمان متری خرید؟

گزینه های بسیاری در این زمینه وجود دارند که می توانند بسیار کمک کننده باشند. در وهله اول ممکن است به سراغ پس انداز خود بروید و از آن کمک بگیرید. امکان دارد پس اندازی نداشته باشید در این صورت یکی از انتخاب ها می تواند دریافت وام مسکن باشد. وام مسکن می تواند کمبود بودجه شما در زمینه خرید خانه جبران کند.

مورد دیگر پیش خرید آپارتمان است. این فرایند باعث می شود با مبلغی که در اختیار دارید بتوانید ملک مورد نظر خود را بخرید. در این روش بخشی از مبلغ را به عنوان پیش پرداخت به صاحب ملک پرداخت میکنید و بقیه به صورت اقساط تا زمان تحویل پروژه پرداخت می شوند.

چطور می توانیم آپارتمان متری بخریم؟
چطور آپارتمان متری بخریم؟

نکات مهمی که باید در زمان خرید آپارتمان متری در نظر بگیرید.

اگر قصد خرید آپارتمان متری را دارید توصیه میکنیم به نکات زیر توجه کنید.

  • بررسی موقعیت آپارتمان

 بدون اینکه از یک آپارتمان بازدید کنید نباید اقدام به خرید آن نمایید. باید در هنگام بازدید از ملک به مواردی مانند موقعیت مکانی، دسترسی ها، نماهای داخلی و خارجی توجه زیادی داشته باشید. پرس و جو از افراد ساکن در منطقه مورد نظر می تواند کمک زیادی در این زمینه به شما بکند.

  • وکالت نامه معتبر برای خرید خانه وکالتی

اگر قصد خرید خانه وکالتی را دارید حتما رسمی بودن وکالت نامه را مورد بررسی قرار دهید. باید بفهمید شخصی که وکالت نامه را در اختیار دارد می تواند از طرف صاحب ملک اقدام به فروش آن نماید یا خیر.

از آن گذشته باید مطمئن شوید که ملک مورد نظر در گذشته به اشخاص دیگری فروخته نشده باشد. افرادی هستند که با استفاده از وکالت نامه های جعلی اقدام به فروش یک ملک به چندین نفر می کنند.

  • توجه به گزینه های تامین مالی

پیش از آنکه اقدام به خرید آپارتمان نمایید باید بودجه خود را مد نظر قرار دهید. چنانچه مبلغ کافی برای خرید ملک را در اختیار ندارید می توانید از گزینه های مختلفی که در جهت تامین مالی در این زمینه استفاده می شوند کمک بگیرید. یکی از این گزینه ها اقدام برای دریافت وام مسکن است.

  • مبایعه نامه ملکی معتبر

قرارداد های مربوط به خرید و فروش آپارتمان به دو شکل عادی و رسمی تنظیم می گردند. نحوه تنظیم قرارداد رسمی به این صورت است که خریدار و فروشنده در دفترخانه حاضر شده و با استفاده از سند رسمی قرارداد بسته می شود. لازم است بدانید که مبایعه نامه عادی باید در دفتری که مجوز قانونی دارد تنظیم شود. هویت شخص فروشنده و خریدار نیز باید به طور کامل بررسی گردد.

نکات مهم در هنگام خرید آپارتمان متری!
بررسی نکات مهم در هنگام خرید آپارتمان متری!

در هنگام خرید آپارتمان متری کدام قسمت‌های داخلی  را باید بررسی کنیم؟

در زمان خرید متری خانه لازم است تا قسمت های داخلی آن را به طور دقیق بررسی کنید. در ادامه مطلب مهم ترین آن ها را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

  1. آشپزخانه

همانطور که میدانید آشپزخانه قلب هر خانه ای به شمار میرود. این بخش از خانه باید به اندازه کافی نورگیر باشد. مکان قرارگیری آشپزخانه و متراژ آن مواردی هستند که باید در زمان خرید آپارتمان به آن ها توجه کنید. خانم ها ساعت های زیادی را در این مکان هستند و داشتن یک آشپزخانه مناسب می تواند حس بهتری را به آن ها انتقال دهد.

  1. کفپوش

نقش کفپوش ها را نمیتوان در زیبایی یک ساختمان نادیده گرفت. کفپوش ها در جنس ها و اشکال متفاوتی تولید می شوند که هر یک از آن ها زیبایی و ویژگی های خاصی دارند.

  1. بالکن یا حیاط‌ خلوت

عدم وجود بالکن یا حیات خلوت در یک ساختمان ممکن است مشکلات مختلفی را به وجود آورد. به عنوان مثال اگر آپارتمانی که خریداری میکنید بالکن نداشته باشد در زمان خشک کردن لباس ها با مشکل مواجه خواهید شد. از آن گذشته بالکن را میتوان به عنوان یک انباری دم دست نیز در نظر گرفت.

  1. سیستم های سرمایش و گرمایش

بهتر است هنگام بازدید از یک آپارتمان اطلاعات کاملی در مورد سیستم های سرمایش و گرمایش آن به دست آورید. اگر ساختمان مورد نظر از سیستم های سرمایش و گرمایش مناسبی برخوردار نباشد در آینده هزینه های زیادی را روی دست شما خواهد گذاشت.

در هنگام خرید آپارتمان متری کدام قسمت‌های داخلی  را باید بررسی کنیم؟
قسمت های مهم خانه در هنگام خرید آپارتمان متری
سخن پایانی در مورد خرید آپارتمان متری

قطعا با خواندن این مطلب متوجه شده اید که خرید آپارتمان به صورت متری چه مزایایی می تواند برای شما داشته باشد. کوچکترین آن ها رهایی از اجاره نشینی برای همیشه است. مسئله ای که در این زمینه بسیار حائز اهمیت است کمک گرفتن از مشاورین متخصص در این حوزه می باشد. بدون دریافت راهنمایی از افراد متخصص در این راستا ممکن است دست به اقدامات جبران ناپذیری بزنید. شما تنها با یک تماس با مجموعه ما می توانید از این مشاوره بهره مند شوید.

سوالات متداول در مورد خرید آپارتمان متری

1.آیا در صورت مغایرت متراژ آپارتمان با سند میتوان قرارداد را فسخ کرد؟

بله، اگر متراژ آپارتمان با متراژی که در سند قید شده بود مغایرت داشت شما می توانید اقدام به فسخ قرارداد نمایید.

بله، لازم است تا لوله کشی ساختمان به بهترین شکل ممکن اجرا شده باشد. باید مطمئن شوید که لوله ها در گذشته دچار نشتی یا ترکیدگی شده اند یا خیر.

بله، برخی از آپارتمان ها چندین مالک دارند. توجه به این نکته یکی از موارد حائز اهمیت در زمان خرید است. تمامی مالکین آپارتمان مورد نظر باید درباره فروش آن رضایت داشته باشند.

 
3.5/5 - (4 امتیاز)

4 پاسخ

    1. سلام
      با وجد شرایط بازار ملک قطعا خرید آپارتمان متری خوب است و شما می توانید با هرینه کمتر اقدام به خرید کنید.
      بله به طور کلی سرمایه گذاری در ملک با رعایت اصول لازم قطعا سود زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 2 =

تماس با ما

برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با ما تماس بگیرید.